Showroom

.

FM250 Vampire je letoun kategorie UL, který získal typový certifikát v roce 2009, a od té doby se nadále vyvíjí a zlepšuje. Jedná se o moderní dvoumístné letadlo, které je díky své konstrukci precizní, bezpečné a spolehlivé.

Celo-kompozitní konstrukce, složená převážně ze sendviče ze skleněných vláken kombinovaného s uhlíkovými díly, dosahuje příznivého poměru mezi pevností, hmotností a aerodynamickým odporem letadla.

Vampire FM250 je k dispozici jako model „Ready to fly“ s motorem ROTAX 912 UL 80 HP nebo ROTAX 912 ULS 100 HP. Plně zdvojené řízení je již součástí standardní konfigurace. K dispozici je také spousta příslušenství nebo volitelných doplňků, díky nimž lze FM250 Vampire přizpůsobit různým požadavkům.

vamp1

.

.

vamp2

Drak

FM250 Vampire je dolnoplošník se sedadly umístěnými vedle sebe. Trup má oválný průřez sendvičové konstrukce. Křídlo je lichoběžníkového tvaru, skořepinové dvounosníkové konstrukce s jedním hlavním a jedním pomocným nosníkem s pásnicemi z uhlíkového rowingu. Hlavní nosníky křídel jsou spojené pomocí dvou hlavních čepů uložených v pouzdrech, a tímto způsobem jsou upevněné k trupu. Na zadním pomocném nosníku, který je k trupu upevněn pomocí šroubů, jsou zavěšená křidélka a jednoduché vztlakové klapky. Na pravém křidélku je vyvažovací ploška.

.

.

Podvozek

Podvozek je tříkolový, skládá se z kompozitních nohou a kol hlavního podvozku a přední nohy s příďovým kolem. Příďové kolo je řiditelné a odpružené. Hlavní kola jsou vybavena hydraulickými kotoučovými brzdami. Brzdy jsou ovládány ručně pákou na středovém panelu, která slouží i jako parkovací brzda. FM250 Vampire používá vysoce kvalitní kola a brzdy od firmy Beringer, a to jako součást standardního vybavení. Kola můžou být vybaveny odnímatelnými aerodynamickými kryty.

vamp3

.

.vamp35

Palivová soustava

Další výhodou Vampire FM250 je dlouhý dolet – až 1200 km, který je zajištěn integrovanými palivovými nádržemi umístěnými v obou křídlech, dohromady pojmou až 100 l benzínu. Palivová soustava se skládá z palivových nádrží se snímačem množství paliva, palivového filtru přístupného po odejmutí sedadla, výpustného ventilu a dalších komponentů. Doprava paliva je zabezpečená mechanickým čerpadlem motoru, nebo nezávislým elektrickým čerpadlem.

.

.

Motor

Letadla jsou poháněna motorem Rotax 912 UL 80 HP nebo 912 ULS 100 HP, který zajišťuje vynikající dynamické a letové vlastnosti letounu. Motory Rotax 912 UL a 912 ULS jsou čtyřtaktní čtyřválcové motory. Vzhledem k nízké hmotnosti FM250 Vampire je chod motoru velmi svižný, zaručuje krátký rozjezd při vzletu a současně vysoké cestovní rychlosti.

vamp4

.

.

vamp5

Kabina

Panoramatické zasklení kokpitu, které je světle modré barvy, zajišťuje téměř 360° výhled a poskytuje dokonalý přehled ve všech fázích letu. Kabina se otevírá dopředu, proti směru letu, a v otevřené poloze je jištěna plynovou vzpěrou. Otevření kabiny je v takovém rozsahu, že se můžete pohodlně postavit do kokpitu ve vzpřímené poloze.

.

.

Kockpit

Přepracovaný kokpit FM250 Vampire disponuje pohodlnými koženými sedadly a dalšími vylepšeními, která jsou založena na zpětné vazbě pilotů a instruktorů. Takže si můžete opravdu užívat létání. Ergonomický interiér byl navržen s maximálním komfortem a poskytuje dostatečný prostor pro hlavu a ramena. Všechny ovládací prvky, nástroje a spínače jsou dobře umístěny ve vizuálním poli pilota, zároveň jsou snadno dostupné ze sedadel. Pohodlné sezení zajišťují perfektně tvarovaná sedadla, která jsou příjemná i pro dlouhé lety; během nichž posádka ocení i větrání a možnost topení. V zadní části kokpitu se nachází prostorný zavazadlový prostor.

vamp6

.

.

vamp7

Avionika

Vampire FM250 používá pouze moderní a bezpečné vybavení s názvem nejlepší kvality. Poslední model FM250 Vampire nabízí glass-kokpit s dotykovým systémem GARMIN G3X a příslušenstvím. Rádio a transpondér lze instalovat pod sedadla a ovládat přímo z G3X, takže ušetříte místo na přístrojové desce pro přidání tabletu. Tento systém spolupracuje s aplikací GARMIN PILOT v mobilním telefonu a tabletu, snadno si tedy naplánujete svůj let a po připojení ke GARMIN G3X sledujete jeho plnění – je to naprosto snadné.

Analogová verze palubní desky je stále dostupná ve standardním modelu a můžete si k ní vybrat i další přístrojové doplňky od firmy Kanardia.

.instrument panel ...flap controls....GARMIN GX3 touch. ..garmin instrument panel ....lights

.

Bezpečnost

FM250 Vampire může být vybaven balistickým záchranným systémem Magnum 501 nebo 601 umístěným ve speciálním karbonovém boxu za sedadly posádky. Ovladač systému je umístěn v zorném poli pilota na přístrojové desce. Pasivní bezpečnosti přispívají čtyřbodové pásy společně se strukturou trupu letadla v prostoru posádky, který tvoří deformační zónu.

vamp8

.

.

vamp10

Vlekání kluzáků

V současné době, kdy je kladen důraz především na ekonomické aspekty při obvyklém létání s kluzáky, roste využití ultralehkých letadel pro vleky. Máme bohaté zkušenosti s vlekáním s FM250 Vampire, a to jak pomocí standardní třílisté vrtule stavitelné na zemi, tak i s vrtulemi stavitelnými za letu. FM250 Vampire je certifikován pro vleky kluzáků až do hmotnosti 750 kg.

.

.

Zkoušky a kontrola kvality

FM250 Vampire prošel aero elastickou zkouškou, za účelem typového certifikátu byla provedena kompletní rezonanční zemní zkouška a výpočet flutterového testu. Všechny zátěžové zkoušky byly kontrolovány zástupcem LAA ČR. Záchranný systém byl testován pozemním výstřelem v průběhu let již několikrát. Všechna naše letadla jsou řádně kontrolována na plnění požadavků kvality během výrobního procesu a jsou odzkoušena a zalétána před předáním zákazníkovi.

vamp9

Vyberte si unikátní styl pro Vašeho FM250 Vampire